torsdag 13 januari 2011

Äntligen !


Hade en förhoppning om att den mesta stöpen frysit ihop så jag tog mig ut på större och djupare vatten. JA det hade frysit ihop, så då kan jag ta mig ända ut till kanten på en ström i bysjön. Satte ut 10 st spön på 6-3 m djup. Det hände ingenting innan Mackan ringde 11:10 så det blev en drillning i direktsändning 5kg gäddfarbror dök upp ur hålet. 20 min senare högg tvillingbrorsan :). Det verkar vara något magiskt över mobilsamtal i år. Ska ta mig till stugan på lördag och drilla Säter gäddor.

1 kommentar:

  1. Hej mannen! Ser ju riktigt härligt ut där på isen. Vi får nog börja smsa varandra när det är dags att ringa, verkar ju effektivt:)Jag själv kör med stora iskalla kaffekoppar just nu 3ggr på raken! Bra om det frös ihop lite mera nu närmare ström fårorna så man går säkert.Vi gör nog oxå ett försök till helgen om de inte snöar för mycket. Skitfiske!!

    SvaraRadera