lördag 29 januari 2011

Det blev en angeltur :)


Så gör jag turen ut till Djupviken som jag tänkte göra förra helgen. Tog med mig skridskorna för nu är det fin fina isar,men den lilla snön som låg på isen var för hård så skridskofärden blev c:a 25m. Så det blev en km promenad på isen,10 st ismetespön sattes ut på den 50 cm tjocka isen. Fiskade över en djuphåla på 15 m,hängde mörtarna på 4-6m djup. Det blev en sådär dag två st på 4 kg en på 5 kg och en plåtisgädda (under 1 kg). Den lille busade till det för mig genom att först lura av mig mörten en gång,när jag tacklat om och sänker ner mörten så hugger det direkt, den här gången fastnade den. Dom större gäddorna var verkligen elaka idag,linan sprutade ur rullarna. Den största gäddan såg ut som den hade slitit sig ur en stor gäddkäft. Den hade märken efter tinderna rakt bakifrån. Den hade även två avslitna gälbågar och ena gällen var halv. Får se om jag orkar upp imorgon. Tog en bild på ett vinterfenomen av något slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar